پابجی موبایل, کالاف دیوتی موبایل

مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی

مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی

به جرأت می‌توان گفت که بازی پابجی و کالاف دیوتی موبایل، میلیون‌ها گیمر را جذب خود کرده‌اند. این گیمرها وقت ارزشمند خود را روی این دو بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال آیا این وقت و ارزش‌گذاری برای کدامیک از این دو بازی ارزش بیشتری دارد؟ به زبان ساده‌تر کدام بازی جذاب‌تر و مهیج‌تر است؛ پابجی یا کالاف دیوتی؟ در این بازی قصد داریم به مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی در 5 فاکتور تاثیرگذار

این دو بازی محبوب به نوعی در رقابت با یکدیگر نیز هستند. شاید به طور واضح نتوان گفت که کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد؛ چرا که این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه و نظر گیمرها بستگی دارد. با این حال مقایسه فنی دو بازی، امکان سنجش برتری یکی از این بازی‌ها را فراهم می‌کند. در ادامه با بررسی 5 عامل مهم و تاثیرگذار، این دو بازی مهیج را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد؛ به نظر شما کدامیک نسبت به دیگری برتری خواهد داشت؟

مقایسه بازی کالاف دیوتی و پابجی در 5 فاکتور مهم

مقایسه بازی کالاف دیوتی و پابجی در 5 فاکتور مهم

1. گرافیک

بررسی بازی‌ها از نظر گرافیکی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. بازی پابجی موبایل از موتور Unreal Engine برای گرافیک بهره می‌برد. از طرف دیگر کالاف دیوتی روی موتور گرافیکی Unity اجرا می‌شود. موتور Unreal تصاویر واقعی را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که Unity برای نمایش تصاویر واقعی به کار بیشتری نیاز دارد.

در مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی از نظر گرافیکی به این نتیجه می‌رسیم که دو شخصیت کاملا متفاوت دارند. پابجی موبایل جزئیات دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر کالاف دیوتی موبایل گرافیک فشرده و متراکمی دارد و شفافیت یکپارچه‌ای ندارد.

گرافیک بازی پابجی به نحوی است که احساس داشتن فضای بیشتر به گیمر می‌دهد. در واقع شما با انجام این بازی، احساس خواهید کرد که در دنیایی بی‌کران قدم گذاشته‌اید. همچنین جزئیات انواع مهمات، اسلحه و … در پابجی بسیار بیشتر از کالاف دیوتی است. کالاف دیوتی بهینه‌سازی‌های گرافیکی بسیار عالی دارد. همچنین نرخ فریم فوق‌العاده آن باعث شده تا در مقایسه با پابجی سرعت بسیار بیشتری داشته باشد.

البته این به معنای بد بودن کالاف دیوتی نیست، اما انتظاری که از کالاف دیوتی داریم را برآورده نمی‌کند. به هر حالا همه گیمرها با کیفیت بالای کالاف دیوتی در سایر پلتفرم‌ها آشنا هستند. همین موضوع باعث بالا رفتن توقع از گرافیک این بازی شده است. کالاف دیوتی در برخی فاکتورهای گرافیکی پویایی بیشتری نسبت به پابجی دارد. همچنین از نظر انفجار از وضعیت بهتری برخوردار است.

مقایسه گرافیکی پابجی و کالاف دیوتی

مقایسه گرافیکی پابجی و کالاف دیوتی

2. گیم پلی

همانطور که می‌دانید، پابجی در سبک بتل رویال است. در طراحی دو بازی رد پای Tencent دیده می‌شود؛ بنابراین جای تعجب زیادی نیست اگر شباهت‌هایی هم بین این دو بازی وجود داشته باشد. بیشترین شباهت را در اطراف کنترل‌ها و چیدمان آنها می‌توانید ببینید. همچنین عناصری که روی صفحه نمایش به تصویر درمی‌آید هم شبیه به یکدیگر هستند.

با انجام بازی پابجی، احساس خواهید کرد که در فضای بتل رویال قرار دارید. در حالی که بازی کالاف دیوتی حس کاملا متفاوتی القا می‌کند. کالاف دیوتی از نظر بازی چندنفره و ارائه نقشه‌های متفاوت و وسیع، برتری بیشتری نسبت به پابجی دارد. برخی از عناصر گیم پلی در پابجی موبایل به نمایش گذاشته نمی‌شوند. برای مثال توانایی احیای هم‌تیمی، هلیکوپترها و … در پابجی دیده نمی‌شوند. در مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی از نظر گیم پلی به این نتیجه می‌رسیم که کالاف دیوتی وضعیت بهتری دارد.

گیم پلی بازی کالاف دیوتی و پابجی

گیم پلی بازی کالاف دیوتی و پابجی

3. قابلیت ارتقاء و بارگیری

این دو بازی مهیج و جذاب از نظر ارتقاء تفاوت‌هایی با هم دارند. در بازی پابجی شما می‌توانید انواع لباس‌ها، تم‌ها و … را امتحان کنید. این در حالی است که کالاف دیوتی از این نظر بسیار ساده است. چرا که در کالاف دیوتی شما به عنوان یک سرباز باید به جنگ بروید. البته کالاف گزینه‌های زیادی در مورد شخصیت‌ها، جزئیات لوازم و … در اختیار گیمر قرار می‌دهد، اما خبری از تنوع لباس در این بازی نیست.

در بازی پابجی شما با دستان خالی همه چیز را شروع می‌کنید؛ نه خبری از سلاح هست و نه لباس. از طرف دیگر در بازی کالاف دیوتی از همان ابتدا با آزادی عمل بیشتری مواجه خواهید شد. در کالاف دیوتی موبایل این شانس را دارید که اسلحه انتخاب کنید و آنها را ارتقاء دهید.

4. هدف و ویژگی‌ها

در مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی باید گفت که از نظر هدف یکسان هستند. به طور ساده هدف در این دو بازی، آخرین نفر ایستاده است. همانطور که اشاره کردیم، بازی پابجی موبایل یک بازی سنتی بتل رویال محسوب می‌شود. از طرف دیگر کالاف دیوتی، عناصر متمایز و متفاوت زیادی دارد. در بازی کالاف دیوتی، شما در شش سطح و به صورت پیش‌فرض نقش یا بازیکن خواهید داشت. ازجمله نقش‌های موجود در این بازی، می‌توان به پزشک و مدافع اشاره کرد.

جزئیات و ویژگی‌های پابجی و کالاف دیوتی

جزئیات و ویژگی‌های پابجی و کالاف دیوتی

5. نقشه‌ها

در این نوع بازی‌ها، نقشه اهمیت بسیار زیادی دارد. در بازی کالاف دیوتی شاهد نقشه‌های چندنفره جذاب، مثل Nuketown، Crash Hijack و Killhouse هستیم. در بازی پابجی هم 6 نقشه متفاوت و بسیار وسیع وجود دارد. دست گیمرها برای بازی در نقشه‌های وسیع پابجی بسیار بازتر خواهد بود. با این حال تنوع نقشه‌ها در کالاف دیوتی موبایل بسیار بیشتر است.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی

مقایسه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی؛ کدام بهتر است؟

در مجموع این دو بازی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. پابجی برای پلتفرم موبایل قدیمی‌تر از کالاف دیوتی به حساب می‌آید. به هر حال کالاف دیوتی هم از هیاهوی جدید خود بهره می‌برد. هر دو بازی از نظر مهارتی بسیار دقیق هستند و به دقت زیادی نیاز دارند.

به طور کلی می‌توان گفت که کالاف دیوتی موبایل، تجربه بازی مهیج‌تری ارائه می‌دهد. شما با انجام این بازی جزئیاتی، مثل سر خوردن، نزدیک شدن به دشمن، مبارزات رو در رو و … را تجربه خواهید کرد. در واقع این جزئیات در پابجی به خوبی رعایت نشده‌اند.

البته نباید از این موضوع هم به سادگی عبور کرد که از نظر سبک بتل رویال، پابجی وضعیت بسیار بهتری دارد. به هر حال این بازی یک حس بتل رویال واقعی را به شما منتقل خواهد کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.